maandag 27 januari 2014

Vichy Dermo kalmerende shampoo

Al een tijdje heb ik problemen met het kiezen van de juiste shampoo. Mijn haar is vaak vet en ik heb last van een jeukende hoofdhuid. Ik heb al van alles geprobeerd maar niks dat hielp. Ik was ten einde raad en besloot om naar de apotheek te gaan. Hopelijk hadden zij de oplossing voor mijn probleem!. Daar werd mij de kalmerende shampoo geadviseerd van Vichy. Zonder sulfaten, parabenen en kleurstoffen. De shampoo is te koop voor €11,50 bij de verkooppunten van Vichy. En nu maar eens proberen of de shampoo werkt!.
Vichy heeft nog niet zo heel lang een lijn met shampoo producten. Een van deze producten is de Dermo kalmerende shampoo. Het is de eerste shampoo zonder sulfaten en onnodige toevoegingen. De shampoo zorgt ervoor dat de hoofdhuid minder jeukt, minder trekkerig aanvoelt en minder oncomfortabel aanvoelt. Niet speciaal voor de vette hoofdhuid dus(word veroorzaakt door een hoge talgproductie). Maar door juist agressieve shampoos te gebruiken voor vet haar, reinig je het haar eigenlijk te hardnekkig. Daardoor denkt de huid dat er meer talg aangemaakt moet worden. Daardoor krijg je dus weer een overproductie aan talg. Het gevolg.... een nog vetter wordende hoofdhuid!
En zo ziet de verpakking eruit. Een mooie chique verpakking. Zoals je kan zien, bevat het flesje shampoo 200ml. Op zich een normale inhoud voor een flesje shampoo. Vichy belooft dat na het eerste gebruik van deze shampoo de symptomen al minder moeten zijn geworden, ook blijft je haar wel tot 2 dagen een fris en zacht gevoel houden.
 

Op de axchterkant van de verpakking staat hoe je de shampoo precies moet gebruiken en hoe deze werkt. In deze shampoo zitten veel verzorgende ingrediënten die de hoofdhuid verzorgen en verzachten. Ook heeft Vichy gebruik gemaakt van thermaal bronwater.
Op de onderkant staan zoals altijd de ingrediënten vermeld. En inderdaad! Geen spoor te bekennen van Sodium Laureth sulfate. De shampoo ruikt naar munt, bosbessen en steranijs. Lekker fris in ieder geval!. Ook bevat de shampoo kokos olie(coconut acid) en Cocoamidopropyl betaïde(een hele mond vol!) Dit ingrediënt heeft als eigenschap dat het reinigt op een zeer milde wijze. De stof word geproduceerd uit kokosvet. Het zorgt er ook voor dat je haar na het wassen minder statisch word.
 
Ik heb de shampoo nu zelf al een aantal keer gebruikt en ik merk zeker wel verschil. Mijn haar jeukt veel minder en voelt heerlijk zacht aan. De shampoo is erg dun, een minpuntje want je moet oppassen dat de shampoo niet tussen je vingers doorglijd en zo het putje in beland. De shampoo is helemaal kleurloos. Ik zie er verder ook geen belletjes, glittertjes of iets anders in zitten. Zodra ik mijn haar ga wassen met deze shampoo, schuimt deze vele malen minder dan een ''normale'' shampoo. Dit komt omdat er in deze shampoo geen sulfaat zit. En deze zorgt er juist altijd voor dat een product schuimt. De shampoo ruikt ook lekker fris, je hebt ook gelijk het gevoel dat je haar weer lekker schoon is geworden.
 
De pluspunten op een rijtje:
* Deze shampoo is sulfaat vrij, parabenen vrij, kleurstofvrij en siliconen vrij.
* Heel geschikt voor de hele gevoelige hoofdhuiden.
* De shampoo ruikt lekker fris.
* Mijn haar voelt aangenaam en zacht aan.
* Ik heb geen jeukende hoofdhuid meer!.
 
De minpunten:
* De shampoo is redelijk aan de prijs en is alleen te koop bij de Vichy verkooppunten.
* De shampoo is heel erg dun, waardoor hij snel tussen je vingers doorglijd.
* De shampoo schuimt bijna niet. Zelf vind ik dit niet erg, maar even wennen als je een hele schuimende shampoo gewent ben.
 
Ik ben erg blij met deze shampoo, ik ben in ieder geval van mijn jeukende hoofhuid af!
En wat vinden jullie van deze shampoo?
 
Liefs, Kimberly
 

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten