dinsdag 7 januari 2014

Dove Wintercare review

Dove brengt ook deze winter weer een Limited Edition uit. De Dove Wintercare serie. De serie is speciaal ontwikkeld om de droge en gevoelige winterhuid te voeden en te hydrateren. En hij ruikt ook nog eens heerlijk! Het leek mijn wel leuk om hier een review over te schrijven.
De serie bestaat uit een douchegel, bodymilk, bodycrème(zit hier niet bij) en een handcrème. De speciale DeepCare complex formule zorgt ervoor dat alle voedende ingrediënten diep in de huid doordringen en een heerlijk zacht huidje achterlaten.
Laat ik beginnen met de bodymilk(€7,10 voor 250ml.)De verpakking ziet er mooi uit, echt winters vind ik. Leuk!. De bodymilk is wat dik van structuur maar smeert makkelijk uit over je huid. Ik gebruik zelf niet teveel 
want doordat de bodymilk vrij dik is, voelt dat niet zo lekker aan op je huid. Het voordeel van deze bodymilk is wel dat hij snel intrekt. Hij ruikt heerlijk. Ik kan de geur niet zo goed omschrijven, maar ik vind hem in ieder geval lekker, en de geur blijft ook lang hangen.
En dit zijn de ingrediënten. In deze bodymilk zitten inderdaad voedende ingrediënten. Zoals de sheaboter en zonnebloemolie(Helianthus Annuus Hybrid Oil). Ik denk wel wat deze bodymilk niet zo geschikt is, als je een hele droge schilferige huid hebt en gevoelige ben voor geparfumeerde producten. Want de bodymilk is vrij sterk geparfumeerd. Ik vind de bodymilk in ieder geval erg lekker.
En dan gaan we verder met de douchegel(€3,55 voor 250ml.)Ook deze verpakking ziet er mooi uit. Eigenlijk hetzelfde idee als bij de bodymilk. De douchegel is een beetje lobbig van structuur en is gelukkig niet te dik. Daardoor verdeeld hij makkelijk over je huid. Mijn huid voelt wel een beetje trekkerig aan na gebruik. De geur is iets sterker nog dan de bodymilk.
En de ingrediënten van de douchegel. Aii, dit is wel een beetje een plastic soepje. Vandaar dat mijn huid een beetje trekkerig aanvoelde na het gebruiken van de douchegel. Gelukkig zitten er nog wel een paar verzorgende ingrediënten in. Zoals bijvoorbeeld de zonnebloemolie.

En als laatste, de handcrème(€3,99 voor 75ml.). Een makkelijk klein tubetje. Ideaal om dus ook mee te nemen voor in je tas. De handcrème is normaal van structuur en voelt prettig aan als ik mijn handen er mee in wil smeren. De crème trekt vrij snel in en is niet plakkerig. Mijn handen zijn zacht en ruiken heerlijk!
En de ingrediënten van de handcrème. De handcrème bevat net als de bodymilk ingrediënten die de huid verzorgen en lekker zacht maken. Zo zit in deze handcrème ook sheaboter en zonnebloemolie. Ook de geur blijft weer lang hangen.
 
Conclusie: Een heerlijke serie van Dove die mijn huid zacht maakt en hydrateert. Zelf ben ik alleen niet zo tevreden over de douchegel. Dat trekkerige gevoel vind ik toch niet zo fijn. De rest van de producten raad ik zeker aan.
 
De serie is te koop bij o.a. de Kruidvat, Trekpleiser, DA en Etos.
 
Liefs, Kimberly


2 opmerkingen:

  1. Dove heeft heerlijke producten. Mocht zelf vorig jaar voor het testpanel.nl een pot dove purely pampering met sheaboter en warm vanille proberen. Heerlijke geur, trekt snel in en heerlijk voor mijn droge huid. Ik ben prima te spreken over Dove.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dove is inderdaad echt heerlijk, en de geur blijft ook lang hangen. Die nieuwe douchegel wil ik ook nog eens proberen, die Meiklokjes en Pistache. Mmmm.......

    BeantwoordenVerwijderen