donderdag 16 januari 2014

Essence 3D duo eyeshadow

Essence is toch wel een van mijn favoriete budgetmerken. Leuke producten voor een leuk prijsje. Zo kocht ik een paar dagen geleden 2 doosjes van de 3D eyeshadow collectie. Mooie oogschaduws met een hoge pigmentatie. Je kunt de oogschaduw ook nat aanbrengen. Zo word de kleur nog intenser. Heftig zijn deze kleurtjes in ieder geval wel! De serie is te koop bij de Kruidvat voor €2,69 per stuk.
Toen ik deze doosjes kocht, was ik in eerste instantie meteen benieuwd naar de pigmentatie ervan. De kleurtjes zijn vrij heftig. Maar er zijn ook natuurlijkere kleuren van deze serie verkrijgbaar. Ik heb gekozen voor de kleuren 05 Irresistble sky blue en 01 Irresistble green.
Laat ik beginnen met het groene kleurtje. De kleur is mosgroen. Zelf combineer ik hem graag met een witte oogschaduw. Deze breng ik aan van mijn wenkbrauw tot mijn arcadeboog. Daarna breng ik over mijn gehele ooglid de lichtste groene kleur aan. Als laatste in mijn ooghoek de donker groene kleur et voilà! De pigmentatie van deze oogschaduw is erg goed. De oogschaduw bevat veel glitters en is vooral metallic. De kleuren samen creëren een mooie look! Wel klontert de oogschaduw een beetje als ik hem aanbreng. Zorg er dus voor dat je de overtollige oogschaduw even van je kwastje afklopt.
Zo ziet het doosje er open uit. Zoals je kunt zien zie je echt het 3D effect in de oogschaduw gedrukt. Het geeft een mooi effect vind ik. Want het doosje is simpel, maar dit effect geeft het net wat meer.
En de blauwe oogschaduw. Dit vind ik de mooiste van de beide oogschaduwtjes. Ik beng deze op dezelfde manier aan als bij de groene oogschaduw. Dit is een prachtig kleurtje voor als je heldere blauwe kijkers hebt. De donkerste kleur is echt heftig! Niet te dik aanbrengen dus!
Ook hier zie je weer het mooie 3D effect in het doosje. Wat mij opvalt, is dat bij dit doosje de kleuren juist net anders verdeeld zijn. Zo zat de donkergroene kleur bij het eerste doosje in het kleinste vakje, terwijl dit bij het blauwe doosje juist andersom verdeeld is.
Hier heb ik de kleurtjes als een swatch op mijn hand gedaan. Zoals je ziet, is de donkerblauwe kleur heel fel, bij de groene is de pigmentatie ietsjes minder. Ik vind het hele mooie kleurtjes, goede pigmentatie en de oogschaduw blijft de hele dag mooi zitten.
 
Even de pluspunten op een rijtje:
* De kleuren zijn mooi gepigmenteerd
* De oogschaduw-tjes zijn lekker goedkoop
* In de oogschaduw zit een mooi glittertje, ze zien er metallic uit.
* Het 3D effect geeft het doosje een leuk effect.

En de minpunten:
* De oogschaduw klontert een beetje waardoor er wat losse glitters op je wang terecht komen.
* Deze kleurtjes die ik gereviewd heb, zijn erg fel.

Ik vind deze oogschaduwdoosjes in ieder geval erg mooi, Ik ga er binnenkort zeker nog een paar doosjes van halen!

Liefs, Kimberly

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten