donderdag 23 januari 2014

Therme Zen White Lotus review

Al een tijdje heb ik deze productjes van Therme in mijn kast staan. Ik heb ze ooit een keertje gekocht en heb er gewoon nooit meer aan gedacht dat ik deze productjes nog in huis had! Zonde natuurlijk! want Therme staat bekent om zijn lekkere producten. Zelf heb ik gekozen voor de douchegel en de bodymist uit deze serie van Therme. De producten zijn te koop bij de Kruidvat. Tijd om de serie eens uit te proberen.
Therme omschrijft deze serie als volgende, Onze Zen white lotus serie zorgt ervoor dat de huid heerlijk zacht aanvoelt en zich ontspant. De witte lotus geeft een ontspannende geur die symbool staat voor geestelijke zuiverheid, puurheid en zachtheid. De producten uit deze lijn zijn op basis van zijde en soja-extract. Deze samen zorgen voor een exotische geurbeleving!

                                        Laat ik beginnen met het testen van de douchegel:

Zo ziet het tubetje eruit van de douchegel. Ik heb een reisformaatje van de douchegel(75ml.) Maar deze geur is er ook verkrijgbaar in de 200ml. variant.(deze kost €4,99) De verpakking is vrij simpel, en zonder al teveel poespas. Precies goed!

Op de achterkant van de verpakking staan natuurlijk weer de ingrediënten van deze douchegel. Er zitten in deze douchegel inderdaad ingrediënten die de huid verzorgen en voeden. Ondermeer de Macadamia olie (Macadamia Ternifolia Seed Oil) Er zitten wel veel sulfaten in deze douchegel. Zorg er dus voor dat je, je huid na afloop dus goed hydrateert.
De douchegel is dik en lobbig van structuur. Een beetje stroperig zelfs. Hij verdeeld makkelijk over mijn huid en voelt romig aan. En wat ruikt deze douchegel lekker! Heerlijk bloemig, een beetje poederig ook. Na het douchen voelt mijn huid zacht aan en heb ik geen trekkerig gevoel. De geur blijft lang hangen, en is vrij sterk. Ik zou hem voor de hele droge huidjes niet aanbevelen. Aangezien er in deze douchegel nogal veel parfum zit.
En dan nu de bodymist:

Deze bodymist is een heerlijke geparfumeerde spray voor je lichaam, maar is ook te gebruiken als interieur spray of voor je bedlinnen. De geur van de witte lotus geeft deze spray een lekkere rustgevende werking. De verpakking ziet er eigenlijk hetzelfde uit als het tubetje van de douchegel. Ik ben benieuwd naar deze bodymist. Hij is te koop voor €7,99


En zo omschrijft Therme de bodymist zelf. Hij is geschikt voor alle huidtypes en is vrij van minerale oliën en parabenen. Eens kijken welke verzorgende ingrediënten er in deze bodyist zitten:

Het was even zoeken naar de ingrediënten van deze bodymist, maar ik heb ze uiteindelijk toch gevonden!. De ingrediënten staan op de onderkant van het doosje. Wat mij gelijk opvalt, is dat er enorm veel alcohol in deze bodymist zit. Niet echt heel erg verzorgend voor je huid dus..... Verder bevat deze bodymist Castor olie(Deze is immers erg verzorgend voor de huid!), Lotus extract(Nelumbo Nucifera Flower Extract) en zijde proteïnen(Hydrolyzed Silk) Dit maakt gelukkig een hoop goed, want deze ingrediënten verzorgen de huid op milde wijze.

Ik heb de bodymist uitgeprobeerd na het douchen. Ik had een klein wondje op mijn lichaam en ik denk dat deze gelijk ontsmet is! Het brandde enorm!. Niet een heel erg fijn gevoel. Mijn huid voelde na het gebruik van de bodymist erg trekkerig en onprettig aan. Ik denk toch dat er in dit product toch teveel alcohol zit. De geur is wel erg lekker, eigenlijk hetzelfde als de douchegel. Nope, ik gebruik deze bodymist in ieder geval niet meer op mijn huid.

Even de pluspunten op een rijtje:
* De douchegel bevat veel verzorgende ingrediënten.
* De douchegel ruikt lekker en mijn huid voelt na gebruik zacht aan.
* De geur van de douchegel blijft lang hangen.
* De douchegel is romig en lobbig van structuur, wat een fijn gevoel geeft tijdens het verdelen van de douchegel op mijn huid.
* De bodymist ruikt lekker en blijft lang geur afgeven.
* De bodymist ook te gebruiken als spray voor bedlinnen en voor interieur.
* Je kunt de producten van Therme gewoon vinden bij de Kruidvat.

En de minpunten:
* De douchegel bevat veel sulfaten.
* De douchegel is sterk geparfumeerd, ik zou hem dus afraden bij de droge of snel geïrriteerde huidjes.
* De bodymist bevat veel alcohol waardoor mijn huid trekkerig en onprettig aanvoelt na gebruik.

Mijn conclusie: De douchegel is zeker een aanrader! Ben zeker van plan om deze vaker aan te schaffen. En de bodymist? Nee ik zou deze geen tweede keer kopen. Zelf gebruik ik hem nu niet meer. Zonde.....
En wat vinden jullie van deze productjes van Therme?

Liefs, Kimberly


Geen opmerkingen:

Een reactie posten