zondag 5 januari 2014

Bobbi Brown Skin Foundation

Ik heb hem alweer een paar weekjes in mijn kast liggen, de Bobbi Brown skin foundation. Zoals jullie denk ik al wel weten is Bobbi Brown mijn favoriete merk geworden! Jammer dat deze producten zo duur zijn. Deze foundation kost €42 en is te koop bij de grotere filialen van Douglas en de Bijenkorf.
En zo ziet het flesje en de verpakking eruit. De foundation is een vloeibare foundation en is vrij dun. Hij zorgt ervoor dat poriën verkleinen, en de teint egaler word. Er zit ook een SPF 15 in. Dit vind ik wel fijn, want zo is je huid altijd beschermd tegen de zon, ook in de winter. Ik heb de lichtste kleur uit het assortiment van Bobbi Brown. Nr. 00 Alabaster. De foundation is ook nog in deze andere kleuren verkrijgbaar:
 
* Nr.0 Porcelain
* Nr.1 Warm Ivory
* Nr.2 Sand
* Nr.2.5 Warm Sand
* Nr.3 Beige
* Nr.3.25 Cool Beige
* Nr.3.5 Warm Beige
* Nr.4 Natural
* Nr.4.25 Natural Tan
* Nr.4.5 Warm Natural
* Nr.5 Honey
* Nr.5.5 Warm Honey
* Nr.6 Golden
* Nr.6.5 Warm Almond
* Nr.7 Almond
* Nr.7.5 Warm Walnut
* Nr.8 Walnut
* Nr.9 Chestnut
* Nr.10 Espresso
 

De foundation is geschikt voor alle huidtype en is olievrij. Dat is dus al een pluspunt!. De foundation heeft een hydraterende werking en zorgt voor een frisse look zonder een masker-effect. Je kunt de foundation eventueel ook in verschillende dunne laagjes aanbrengen voor een wat meer gecamoufleerd effect. Doordat de foundation zo dun is, heb je slechts één pompje nodig voor een mooi resultaat. Zorg er wel voor dat je de foundation snel uitwerkt, anders droogt hij snel op en krijg je vegen.

Ik breng mijn foundation altijd aan met een speciale foundationkwast. Dit geeft een wat egaler resultaat, en je vingers worden er niet zo vies van. Zorg wel dat je de foundationkwast af en toe even schoonmaakt want anders komen er wel veel bacteriën in te zitten.
Op deze foto draag ik geen make-up. Mijn poriën zijn wat vergroot rondom mijn neus en ik heb wat last van donkere kringen. Eens kijken of ik deze mooi weggewerkt krijg met de foundation.
Zoals je kunt zien, is mijn teint gelijk veel egaler geworden. Ook zijn mijn poriën inderdaad kleiner geworden en vallen ze gelijk minder op. Ik heb expres geen primer onder de foundation aangebracht, want dit zou een vertekend beeld kunnen geven. Ik heb 1 pompje gebruikt voor dit resultaat. De foundation is dus lekker zuinig in gebruik! Wel gaat de foundation een beetje glimmen naar mate ik hem langer draag. Op zich is dit niet zo erg, want met een poeder is dit zo gefikst.
En dit is het resultaat! Ik heb verder nog wat poeder aangebracht en mijn ogen opgemaakt. Ik ben erg tevreden over deze foundation. Hij blijft de hele dag goed zitten en je hoeft hem eigenlijk de hele dag niet meer bij te werken. Met een primer zou je een nog mooier resultaat krijgen.

Even de pluspunten op een rijtje:
* De foundation geeft een mooi naturel effect.
* De foundation is zuinig in gebruik.
* Hij is in heel veel kleuren verkrijgbaar. Mocht je kleur en toch nog niet bijzitten, kun je ze natuurlijk altijd met elkaar mengen.
* Er zit een SPF 15 in. Deze beschermd je huidje tegen schadelijke zonnestralen.
* De foundation blijft de hele dag goed zitten.

En de minpunten:
* De foundation is vrij dun. Ik vind het niet zo storend maar je moet wel zorgen dat je de foundation snel uitwerkt, anders is hij al opgedroogd.
* De foundation gaat op mijn huid een beetje glimmen naarmate ik hem wat langer draag.
* De foundation is duur.

Mijn conclusie: Een mooie foundation die de hele dag goed blijft zitten en geen masker-effect geeft. Ik ben helemaal happy met deze foundation! En wat vinden jullie?

Liefs, Kimberly







Geen opmerkingen:

Een reactie posten