zaterdag 25 januari 2014

Heathcote & Ivory review

Een paar dagen geleden kreeg ik dit prachtige cadeausetje. Het is een handverzorgingspakketje met allerlei lekkere spulletjes om je handen mee te verwennen. Ik ben er heel blij mee! Het merk is vrij onbekend, ik had er eerlijk gezegd ook nog nooit eerder van gehoord. Toen ik op internet even ging kijken, zag ik dat er nog veel meer productjes van dit merk zijn. Zeker even dus de moeite om op hun site te kijken. www.heathcote-ivory.com .Tijd om dit setje eens uit te proberen.
Hier heb ik wat foto-tjes bij elkaar gedaan van het setje. Het pakketje bestaat uit een hand en nagelcreme, een zeepje en een handwash. De producten ruiken naar Honeysuckle en Sweet Pea. Oftewel, Kamperfoelie en pronkererwtjes. Van het laatste ingrediënt heb ik nog nooit gehoord. Ach.. als de producten maar lekker ruiken!.

Alleen de verpakking is al schattig! Zodra ik het ingrediënt ''pronkererwt'' ging Googlen, kwam ik erachter dat het een bloemetje is, en dit is precies hetzelfde bloemetje als op de verpakking staat. Heathcote & Ivory omschrijft dit setje als volgende: Een elegante schoonheid met romantiek, dat is de geur van Pronkererwtjes gecombineerd met Kamperfoelie. De geur doet je denken aan Citrus en Fresiaatjes. Dit maakt deze geur zo heerlijk fris. Ook de toevoeging van Witte lotus en Musk versterkt de geur van de Kamperfoelie. Aldus Heathcote en Ivory. Klinkt niet verkeerd toch?
 
Ik kreeg helaas de ingrediënten niet goed op de foto gezet. Wat mij in ieder geval gelijk opvalt, is dat dit setje geen sulfaten bevat. Pluspunt! Ook bevat de nagel en handcrème verzorgende boters. Zoals Sheaboter. Maar ook Vitamine E en Glycerine(zorgt ervoor dat de huid haar vocht vasthoud en dus niet uitdroogt). Wel zitten er in deze productjes veel parfum. Ik zou hem niet gebruiken als je snel last hebt van irritaties.
Laat ik beginnen met de hand en nagelcrème. Deze handcrème bevat oliën uit Patchoeli en mandarijntjes. Ook bevat deze crème sheaboter en glycerine. Allemaal erg verzorgend voor de huid. En geen sulfaten te bekennen. De creme is vrij dik van structuur waardoor je maar een klein kloddertje nodig hebt. Het duurt even voordat de crème intrekt en blijft nog wel een tijdje plakken. Maar als de handcrème ook eenmaal ingetrokken is, heb ik heerlijk zachte handen die ook nogeens heel erg lekker ruiken!
Zo ziet de achterkant van het tubetje eruit. De ingrediënten staan niet op de achterkant van de verpakkingen. Alleen op de onderkant van de verpakking van het doosje waar de producten inzitten.

En dan de handwash. Speciaal ontwikkeld om de vochtbalans van de huid te herstellen. Ook deze bevat oliën van Patchoeli en mandarijn. Ik denk dat je deze handwash ook makkelijk lekker mee kan nemen onder de douche. Ook dit product is weer vrij van sulfaten. En inderdaad, mijn handen zijn lekker zacht als ik ze gewassen heb. De geur blijft daarna ook nog heel lang hangen!
En als laatste.... Het zeepje. Het zeepje is gemaakt van alleen plantaardige oliën. Ook deze zijn weer onttrokken uit Patchoeli en Mandarijn. Glycerine en Vitamine E, zorgen ervoor dat de huid gehydrateerd word en zacht aanvoelt. Na het gebruiken van dit zeepje voelen mijn handen zacht aan. De geur is erg sterk en blijft zeker wel een uur hangen. Jammie!
 
Even de pluspunten op een rijtje:
* De geur is erg lekker en blijft bij elk product zeker een uur hangen.
* Alle producten uit dit setje zijn vrij van sulfaten en parabenen.
* De verpakking ziet er heel leuk uit.
* De producten bevatten veel verzorgende ingrediënten die ervoor zorgen dat mijn handen heel zacht zijn na het gebruik.
* Van de hand en nagelcrème heb je maar weinig nodig, en is hij zuinig in gebruik.
 
En de minpunten:
* Heathcote & Ivory is niet een heel bekent merk. Je kunt de producten natuurlijk bestellen via internet, maar ik weet dat sommige grotere filialen van de Intratuin een beprekte keuze heeft in dit merk. Het is het proberen waard!
* De producten zijn niet allemaal even goedkoop.
* Er zit veel parfum in de producten.
 
Conclusie: Wat een lekker setje is dit! ik ben geneigd om de hele dag mijn handen in te smeren met de hand en nagelcrème. De verpakking is leuk, en de producten zijn ook echt verzorgend voor mijn huid. Ja, zeker een aanrader.
 
Liefs, Kimberly



2 opmerkingen:

  1. Wat een aantrekkelijke verpakking. Kamperfoelie ruikt inderdaad heerlijk en sweet pea is Lathyrus. Heleboel boontjes langs een hoog hek zaaien en je heb na een tijdje een heerlijk geurende haag van mooie bloemen. Vind je vaak op groentetuinen, soms ook op onze tuin. Je verwacht niet dit soort produkten bij Intratuin te kunnen kopen. Verrassend.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Margreet,

    Bedankt voor je berichtje! Jaa het setje is inderdaad erg lekker, en de verpakking is schattig.
    Ik was inderdaad aan het twijfelen of ik nou Lathyrus of pronkererwt op zou schrijven,
    Maar kan pronkererwt ook?

    Lieve groetjes,

    Kimberly




    BeantwoordenVerwijderen