zondag 12 januari 2014

Montagne Jeunesse maskertje review

Ik kocht een paar weken geleden een aantal maskertjes van Montagne Jeunesse. Een serie maskertjes die bekent staan om hun natuurlijke ingrediënten en veel verschillende soorten maskers voor alle huidtypen. Ook zijn de maskertjes niet getest op dieren. Daar ben ik erg blij mee!. Je kunt de Montagne Jeunesse maskertjes vinden bij de Kruidvat, Trekpleister en De Tuinen voor €1,89 per stuk.
Ik kon niet zo goed kiezen welk maskertje ik nou moest nemen. Er zaten zoveel lekkere maskertjes tussen!. Uiteindelijk heb ik gekozen voor deze. Een zelf verwarmend vanille klei-masker. Een maskertje dat een reinigende werking heeft een poriën opent en schoonmaakt. Het zakje bevat 15g. genoeg om je gehele gezicht, hals en decolleté in te smeren.
Op de achterkant van het zakje staat precies hoe je het maskertje aan moet brengen en wat voor ingrediënten er in het masker zitten. De ingrediënten die erin zitten, bepalen immers de werking van het masker. Eens even kijken wat er allemaal inzit....
En dit zijn de ingrediënten van het masker. Wat ik handig vind, is dat er achter de stofnaam gelijk omschreven staat wat het precies is. Zo zitten er in dit masker verschillende soorten klei. De kleisoorten in het masker zorgen ervoor dat talg als het ware uit de poriën gezogen word. Met als resultaat, minder puistjes en verwijde poriën. Tenminste, dat is wat dit maskertje belooft!
Tijd om het maskertje uit te gaan proberen!. Ik begin met het verwarmen van mijn huid. Dit doe ik met een warm washandje. De warmte zorgt ervoor dat poriën open gaan staan en het masker zo beter zijn werk kan doen. Daarna begin ik met het aanbrengen van het masker. Het is een dikke klei, maar hij brengt wel gemakkelijk aan. Breng het masker niet aan rondom je ogen(ook niet in je wenkbrauwen) en niet te dicht op je mond. Er zit genoeg in het zakje, om een lekkere dikke laag aan te brengen. En wat ruikt het maskertje heerlijk!. Zodra het masker wat langer op mijn huid zit, voel ik hem inderdaad warmer worden. Een lekker gevoel vind ik zelf. Soms kan een zelf verwarmend masker een brandend gevoel geven, maar bij deze is dat gelukkig niet het geval. Omdat het een kleimasker is, droogt hij snel in. Wel gaat het masker een beetje jeuken op mijn gezicht. Ik ben dan ook blij als ik hem er na 15 minuutjes af kan halen. Het masker gaat er niet heel gemakkelijk af, op sommige plekjes blijft het masker op mijn huid plakken.
 
En het resultaat......Mijn huid is heel zacht! De poriën rond mijn neus zijn wat kleiner geworden en mijn voorhoofd en kin zijn minder vet. Wel heb ik na het masker nog tonic aangebracht een verzorgende crème. Want je moet je huid niet teveel uit laten drogen door zo'n kleimaskertje.
 
Even de pluspunten op een rijtje:
* Het masker ruikt heerlijk. Ik ruik echt de vanille, maar zelfs ook een beetje een lichte toffee geur.
* Het masker bestaat alleen uit natuurlijke bestanddelen. Geen chemische goedjes.
* Het masker is niet getest op dieren.
* Makkelijk verkrijgbaar bij het Kruidvat, Trekpleister of De Tuinen.
* Mijn huid is zacht, minder vet, en mijn poriën zijn verkleind.

* Het zakje bevat genoeg masker voor je gehele gezicht, hals en decolleté.
* Het verwarmende effect voelt prettig aan, en geeft geen brandend gevoel.
 
En de minpunten:
* Het masker gaat erg jeuken op mijn huid naarmate hij langer op mijn gezicht zit.
* Het masker gaat er niet heel makkelijk af. Doordat het masker erg indroogt, gaat het masker er op sommige plekken (vooral bij mijn neus)er moeilijk af.
 
Over het algemeen is dit gewoon een heerlijk maskertje die ik zeker aan zou raden bij meiden met een vette en wat onzuivere huid. Ik zou dit maskertje alleen niet kopen als je een gecombineerde of normale huid hebt. Daar is dit masker toch iets te agressief voor. Gelukkig heeft Montagne Jeunesse genoeg maskertjes in hun assortiment die wel geschikt zijn voor de normale tot gecombineerde huid.
 
Liefs, Kimberly
 
 





Geen opmerkingen:

Een reactie posten