woensdag 15 januari 2014

Hema reinigingsmilk review

Al een tijdje gebruik is de reinigingsmilk van de Hema. Ik ben er heel erg tevreden over. Tijd om er een review-tje over te schrijven! De milk is geschikt voor alle huidtypen en je kunt de milk kopen voor €2,50 bij de Hema
Zo ziet de verpakking van de milk eruit. De verpakking ziet er niet heel erg leuk uit. Een beetje goedkoop, maar ach.. dat is deze reinigingsmilk ook!
Op de achterkant van de verpakking staat hoe je de milk moet aanbrengen. Kies er voor om eerst je oogmake-up eraf te halen met een speciale reiniger voor de ogen. Zo weet je zeker dat al je make-up er goed af is. Want een waterproof mascara zal er met deze milk niet afgaan. Zelf kies is ervoor om de milk met mijn handen aan te brengen. Ik vind dit zelf fijner dan met een wattenschijfje. Zorg ervoor dat je de milk wel op een droge huid aanbrengt. Wan de milk pakt niet zo goed op een natte huid. Als je de milk gemasseerd hebt op je huid, haal je de milk eraf met een nat washandje. Daarna sluit je altijd af met een verzorgende tonic en een dag of nachtcrème.
Hier het lijstje met de ingrediënten van de reinigingsmilk. Het eerste waar ik heel blij mee ben, is dat deze milk vrij is van plastic soepjes! Geen sulfaten in deze milk gelukkig. Een pluspunt, want deze stofjes zijn te hardnekkig voor de gezichtshuid. De milk bevat wel minerale vetten (Paraffium) de vraag is of je dit erg vind. Ook al staat er op de verpakking dat deze milk geschikt is voor alle huidjes, bij de vette huid raad ik hem toch af. Minerale vetten zouden de vette huid juist alleen maar meer laten glimmen en meer puistjes veroorzaken. De milk bevat ook Glycerin. Een stofje dat ervoor zorgt dat de huid vocht vast huid en niet uitdroogt. En het mooiste van alles........ de milk bevat sheaboter. Een van de meest verzorgende ingrediënten in deze milk. Met als resultaat, een lekker zacht huidje na het gebruik van deze milk.
Op deze foto heb ik een beetje van de milk op mijn hand gedaan. De milk is lobbig en zacht van structuur. Hij is vrij dun, maar dit maakt hem makkelijk te verdelen over mijn huid. Zodra ik de milk op mijn huid stempel, voelt hij wel erg vettig aan. Na het inmasseren spoel ik hem dan ook grondig af. Dat is bij deze milk ook erg belangrijk, anders zou hij verstoppinkjes veroorzaken. Zodra ik mijn huid gereinigd heb, voelt deze heerlijk zacht aan. De geur van de milk is lekker. Niet te sterk. Ik zou hem omschrijven als een beetje poederig.
 
Even de pluspunten op een rijtje:
* De milk is goedkoop en gewoon te koop bij de Hema
* De milk bevat verzorgende ingrediënten zoals glycerin en sheaboter.
* De milk is vrij van plastic soepjes.
* De milk ruikt lekker en is niet te overheersend.
* Mijn huid is na gebruik lekker zacht.
 
En de minpunten:
* De milk is erg vettig als je hem aanbrengt, zelf vind ik dit niet erg. Maar je moet er wel voor zorgen dat je hem er goed afhaalt. Anders kun je last krijgen van onzuiverheden.
* De milk is vrij dun. Het zorgt ervoor dat hij wel makkelijk verdeeld over de huid, maar soms ook tussen je vingers door druipt.
* De milk bevat minerale vetten.
* De milk is niet geschikt voor de vette huid.
 
En wat vinden jullie van deze reinigingsmilk? Ik ben er in ieder geval enthousiast over. En raad hem zeker aan!.
 
Liefs, Kimberly
 
 

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten